(Ik heb alleen de beste platen ertussenuit gehaald, het complete logje met alle kisten van deze dagen is hier te vinden - inclusief aflezen)
Dag 1, 17 augustus. Rond een uurtje of 11 kwam ik er aan in baggere omstandigheden. Ik was nog net op tijd om mijn eerste vangst van deze week erop te zetten.

Uiteindelijk brak toch het zonnetje door terwijl er een C-17 landde, dus stond ik helaas verkeerd. Gelukkig had ik 'm al wel, dus dat scheelt

Daarom besloten om alsnog, zonder trapje, richting de goede kant te gaan en het er maar op te gaan wagen voor de foto's. Tot mijn verbazing kwam ik bekenden tegen die zo vriendelijk waren mij een van hun reservetrapje aan te bieden. Daar kon ik zeker geen nee tegen zeggen!


Deze hele gave bak van de Illinois ANG is tijdelijk deployed op Ramstein vanwege de oefening 'Silver Arrow' en maakte gedurende de week enkele local flights. Tijdens zijn missie van deze dag maakte hij eerst een 3-tal touch and go's om vervolgens een rondje Duitsland te vliegen. Maar goed ook, want bij terugkomst in de late middag was het compleet bewolkt!

Ook was er die week een KC-135 van Mildenhall te gast op Ramstein die wat local flights maakte. Jammer genoeg was 'Copper Arrow' al ten einde gekomen; een oefening die verschillende tankers uit de States naar Ramstein bracht. Ook deze kwam weer terug toen het bewolkt was, vandaar maar de onderstaande plaat..





M'n laatste 3 Ramstein based C-21s kunnen scoren...



En zelfs ook m'n laatste van de 3 (ook Ramstein based) C-37s kunnen pakken!

Zowel op deze dag als op de vrijdag kreeg ik het niet voor elkaar om de E-8C met zon te platen. Al met al toch wel een erg leuke vangst, en wat een geweldig geluid maakt deze bak!




Dag 2, 20 augustus. Wederom kwam ik er rond een uurtje of 11 aan en moest het met een krukje doen. Gelukkig kreeg ik een plekje aangewezen waar je met lage trapjes o.i.d. kon staan en voor vertrekkende kisten door de heuveltjes heen kon fotograferen.
De dag begon met een mooi contrastje.






En nog meer C-17s...


Na wat gedoe met deze kist (de crew kreeg een andere missie en moest alle pax van boord halen, wat erg lang duurde), vertrok hij dan toch tegen het einde van de middag. Alleen op de baan kreeg ik het voor elkaar om deze met een mooi zonnetje te platen.

En numero 2 in slechts een half uurtje tijd!


Na wat gegeten te hebben eventjes terug gereden voor, het zal je niks verbazen, nog een C-17. Na deze werden we echter allemaal weggestuurd door zowel de Amerikaanse als de Duitse politie, omdat er vluchten met evacués aan kwamen gedurende de avond en nacht. Helaas, maar al met al was het opnieuw geen slecht dagje!

(Mid)dagje 3, 22 augustus. 's Ochtends zag ik dat er 3 KC-10s op het programma stonden, waarvan er 2 helaas 's avonds laat landde. Gelukkig kwam er ééntje wel overdag, dus onderweg richting Zweibrücken snel een stop gemaakt op Ramstein hiervoor. Ik was alleen zo dom om geen opstapje mee te nemen, dus ik moet het maar met deze plaat doen. Beter iets dan niets


Als bijvangst nog een C-17

Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben!