Na het weekend in Phoenix gezeten te hebben zijn we maandag morgen richting Tucson gereden. Doordat we deze dag ook het Pima museum bezocht hebben, met daarbij de AMARG bus tour werd er deze dag niet over dreven veel gezien. Mijn hoofddoel hier was toch een EC-130H te scoren, daarom bij aankomst meteen naar de gate gereden waar deze af te lezen zijn. Vervolgens tot ongeveer half 11 op de parking bij het museum gestaan, waarna we het museum in gegaan zijn. Door dat s'morgens helaas de andere baan in gebruik was 2 F-35's in de overshoot niet kunnen lezen.
1. Mijn eerste A-10 met een DP code, gelukkig waren het deze dag zowat allemaal DP gecodeerde A-10's!

2.Sinds de Atlantic Resolve rotaties is mijn intresse in de US helikopters enorm vergroot, na eerder deze vakantie al 3 HH-60G's op Nellis gelezen te hebben, was het nu tijd voor een vliegende.

3. Ook deze HC-130J kwam voorbij.

4.

5.

De volgende dag stond er eigenlijk nog een keer de bus tour op de planning, om aan de andere kant van de bus plaats te nemen. Maar doordat ik me s'maandags helemaal suf het geplaat op de nummertjes, en maar enkele rijtjes heb hoeven missen, toch maar besloten om deze over te slaan en nog bij Davis-Monthan te gaan staan. Immers was mijn vliegende EC-130H de dag ervoor voorbij gekomen toen ik in de bus tour zat, nieuwe ronde, nieuwe kansen!
6. De dag werd aardig afgetrapt met 2 C-130's in het circuit, waaronder deze HC-130J.

7. En dan vandaag toch eindelijk wel een EC-130H op de plaat!

8. Even later kwam er een andere HH-60G voorbij, later op de dag dezelfde als die van de dag ervoor.

9. De 80-0146

10.

Bij het uploaden van de volgende plaat naar Flickr werd ik een beetje verrast, heb persoonlijk zelf nog nooit eerder gezien dat de Amerikanen bij een dezelfde type kist, dezelfde laatste 4 cijfers van de registratie, met daarbij dezelfde code op een toestel toepassen.
11. De 79-0146

Met dank aan headsup van Perry dan ook deze kist gezien, het nummertje komt toch dan toch al vaak genoeg voor in mijn database. Maar uiteindelijk toch besloten om er maar even op te wachten. Dit was haar laatste vlucht, van Goose Bay naar AMARG...
12.

13. Zo een achtergrond had ik immers nog niet op deze kist!

Eind de middag werd er weer terug gereden naar Phoenix, waar wij weer zouden overnachten. Onderweg hier naar toe besloten om weer even het KC-135 platform te lezen, en daarna meteen maar weer even bij het civiele deel te kijken op militaire visitors. Naast de UR-CBG hier tegen te komen, stond ook nog steeds de Savannah herc hier nog, die er al vanaf minstens zondag stond.
14. Dit maal met vele malen beter licht dan het tegenlicht van zondag's!

Jordy