2012

GoldenPlane
Site Admin
Berichten: 1220
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:25

2012

Bericht door GoldenPlane »

Hier alvast dan ook wat plaatjes van mij voor in de 'Oude Doos'. Ondanks dat er nog al een redelijk aantaal aan mindere kwaliteit foto's tussen zit, wilde ik jullie deze reeks toch niet onthouden.

1. 10 januari kwam deze F100 terug van een testvlucht. Een week later werd deze afgeleverd. Intussen vliegt hij bij QantasLink, die geloof ik hun F100 begonnen uit te faseren..?
AfbeeldingNetwork F100 PH-ZFV by xjorrdy, on Flickr

2. Wellis waar slechts een Nederlandse Cougar, maar deze kwam 17 januari binnen bij het LCW. Toch jammer dat deze uit het 'Woensdrechtse onderhoudsbeeld' zijn verdwenen..
AfbeeldingRNLAF AS532 S-419 by xjorrdy, on Flickr

3. 30 januari, de J-066 'Orange Jumper' (die overigens nu flink kapot op Eindhoven staat) ging er uit voor een FCF, bij terugkomst hoorde Martijn en ik op de scanner 'missed the cable'. Vervolgens zagen wij, door de mist heen, aan het einde van de baan zijn tail light op dezelfde plek blijven knipperen. Wij in de veronderstelling dat er wat gebeurd was volle bak gecrost naar de 25 kant. Daar aangekomen bleek het echter te gaan om een oefening en is de kist gewoon gekeerd en alsnog de kabel in gereden. Qua persoonlijke waarde heeft deze foto dus wel wat! :D

4.
AfbeeldingRNLAF F-16BM J-066 by xjorrdy, on Flickr

5. Vervolgens heb ik de keren daarop maar weinig interressants gezien op Woensdrecht, tot 29 februari, toen deze Skywest F100 aan het compass swingen was.
AfbeeldingSkywest F100 by xjorrdy, on Flickr

6. 16 april was wederom voor mij een dag om een Network F100 te kunnen platen, dit maal onder de registratie 'PH-ZFX'. Deze zou nu moeten rondvliegen als de VH-NHN.
AfbeeldingNetwork F100 PH-ZFX by xjorrdy, on Flickr

7. 11 juni werd deze A319-112 afgeleverd aan Brussels Airlines (huidig de OO-SSN). Tijdens haar delivery droeg ze nog haar Amerikaanse registratie.
AfbeeldingBrussels Airlines A319-112 N259AD by xjorrdy, on Flickr

8. Op 12 juni werd deze Spaanse F-27 gezien! Deze was in onderhoud op Woensdrecht, en is geloof ik niet veel later de storage in Spanje in gegaan.. Zou nu op Cuatro Vientos moeten staan. Ondanks dat toch een erg gave bak!!!
AfbeeldingSpanish Airforce F27 D.2-03 by xjorrdy, on Flickr

9. 2 dagen later, 14 juni, wederom naar het veld gegaan op de goede gok. Eenmaal daar aangekomen bleek deze nog niet afgeleverde Panamees aan de poort te staan te wachten voor een testvlucht.
AfbeeldingAir Panama F100 PH-DIM by xjorrdy, on Flickr

10. Een basisbezoek op Woensdrecht, de aankondigingen waren een stuk spectaculairder dan wat er daadwerkelijk die dag gezien werd, ondanks dat toch prima kunnen vermaken die middag.
AfbeeldingBAF A-109 H-40 by xjorrdy, on Flickr

11. En dan toch maar een local er tussen... Op deze zomerse 23 juli is besloten om eens halverwege de taxitrack naar de EMVO te gaan staan, waar je eigenlijk zo slecht nog niet staat om deze kisten rollend voorbij te zien komen!
AfbeeldingRNLAF PC-7 L-02 by xjorrdy, on Flickr

12. 27 juli kwam deze Contact Air in Star Alliance kleurtjes binnen op Woensdrecht. Een grote week later is dezelfde kist waar genomen in OLT Airlines kleurtjes op Saarbrücken. Intussen vliegt deze kist bij Bek Air!
AfbeeldingContact Air F100 D-AFKB by xjorrdy, on Flickr

13. Ook op 6 september kwam er een Contact Air F100 binnen, dit maal de D-AFKC
AfbeeldingContact Air F100 D-AFKC by xjorrdy, on Flickr

Jordy

Gebruikersavatar
Dummy
Site Admin
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:53
Locatie: LPPT

Re: 2012

Bericht door Dummy »

GoldenPlane schreef:
19 dec 2017, 22:07
3. 30 januari, de J-066 'Orange Jumper' (die overigens nu flink kapot op Eindhoven staat) ging er uit voor een FCF, bij terugkomst hoorde Martijn en ik op de scanner 'missed the cable'. Vervolgens zagen wij, door de mist heen, aan het einde van de baan zijn tail light op dezelfde plek blijven knipperen. Wij in de veronderstelling dat er wat gebeurd was volle bak gecrost naar de 25 kant. Daar aangekomen bleek het echter te gaan om een oefening en is de kist gewoon gekeerd en alsnog de kabel in gereden. Qua persoonlijke waarde heeft deze foto dus wel wat! :D
:lol: :roll: :D

Erg gave serie! Zitten behoorlijk wat plaatjes tussen die zo uit mijn collectie zouden kunnen komen (niet gek ook, goeie ouwe tijd :mrgreen: )

Gebruikersavatar
Dipstick
Berichten: 546
Lid geworden op: 08 nov 2017, 11:00
Locatie: CYUL / CYMX / EHWO / KRNO
Contacteer:

Re: 2012

Bericht door Dipstick »

Mooie serie Jordy!
Mooie diversiteit aan kisten.

Gebruikersavatar
HansAir
Berichten: 335
Lid geworden op: 08 nov 2017, 14:00

Re: 2012

Bericht door HansAir »

Lekker veel Fokkers. Bedankt, Jordy!
Die Skywest F100 was overigens de PH-LMY, na aflevering VH-FZO geworden.

GoldenPlane
Site Admin
Berichten: 1220
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:25

Re: 2012

Bericht door GoldenPlane »

Inderdaad, nog een lekker aantal wat betreft de Fokkers! Gisteren dus mijn mapje 2012 op de pc doorgespit, toen ik zojuist mijn externe hardeschijf '2012' opende kwam ik dit plaatje nog tegen. Zo zullen er ongetwijfeld nog wel andere dagen aan mij ontgaan zijn gister avond..

Namelijk ook een erg leuke bezoeker was de J-067, met AZ code. Deze kist kwam op een vrijdag avond nog aan vanuit de States als NAF85, zo rond een uur of 20:15!

AfbeeldingRNLAF F-16BM J-067/AZ by xjorrdy, on Flickr

Jordy

Gebruikersavatar
Dipstick
Berichten: 546
Lid geworden op: 08 nov 2017, 11:00
Locatie: CYUL / CYMX / EHWO / KRNO
Contacteer:

Re: 2012

Bericht door Dipstick »

Mooi met die laagstaande zon.

Gebruikersavatar
Dummy
Site Admin
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:53
Locatie: LPPT

Re: 2012

Bericht door Dummy »

Nou, dan moet ik ook maar volgen denk ik...

16 februari
Afbeelding

1 maart, deze kwam enkel voor een compassswing
Afbeelding

22 maart, leuk rijtje
Afbeelding
Afbeelding

26 maart, deze vliegen ook al een tijd niet meer
Afbeelding

7 april
Afbeelding

16 april, een nu 'inactief' squadron
Afbeelding

18 april
Afbeelding

25 mei, toch wel de visitor van het jaar denk ik.
Afbeelding

14 september
Afbeelding

Ik heb nog veel meer, maar dan moet ik eens beter gaan zoeken.

Gebruikersavatar
Dipstick
Berichten: 546
Lid geworden op: 08 nov 2017, 11:00
Locatie: CYUL / CYMX / EHWO / KRNO
Contacteer:

Re: 2012

Bericht door Dipstick »

Prachtige collectie!
Keep 'em coming!

Gebruikersavatar
Dummy
Site Admin
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:53
Locatie: LPPT

Re: 2012

Bericht door Dummy »

Vandaar de aanhalingstekens. Zoals ik begrijp vliegen ze nu F35

Gebruikersavatar
Dummy
Site Admin
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:53
Locatie: LPPT

Re: 2012

Bericht door Dummy »

HansAir schreef:
20 dec 2017, 09:23
Die Skywest F100 was overigens de PH-LMY
Heb vandaag eens even op het gemakje gezocht, hier is ie inderdaad te zien 12 maart op een testvlucht:
Afbeelding

Wat we ook niet moeten vergeten is de vele Engelse Lynxen die toen-der-tijd langs kwamen, deze op 10 mei:
Afbeelding

Hier nog een Air Panama F100 met HP- regi bij het vertrek op 11 juni:
Afbeelding

Braziliaanse Avianca, 30 novemeber:
Afbeelding

En daar houd ik het voorlopig bij.

Plaats reactie