EHWO 05-01-2026

Plaats reactie
NL.Aviation

EHWO 05-01-2026

Bericht door NL.Aviation »

Afgelopen maandag kreeg de OO-SBC de eer om de eerste movement en bezoeker van het jaar 2026 te zijn. Brussels Airlines weet het veld goed te vinden! Hoewel het geen interessante movement is, ben ik -alvorens ik richting school ging- even die kant uit gereden want er was in de nacht ervoor wat sneeuw gevallen. Eenmaal aangekomen viel het toch vies tegen.

AfbeeldingBrussels Airlines / Airbus A320-251N / OO-SBC by Werner Verbogt, on Flickr

Nadat deze was gearriveerd volgde er een stevige sneeuwbui. Halverwege de middag trok het aardig open en net nadat ik weer thuis zag, zag ik tot mijn verbazing opeens de PC-7s op ADS-B verschijnen. Een perfect moment om deze eens in de sneeuw te gaan platen nadat we die kans in 2021 niet hadden gekregen. Echter, onderweg naar het veld besefte ik me dat taxibaan A3 (waar je in het bos aardig goed naast kunt staan) dicht was. Nu had ik het geluk dat de zon achter de wolken verdween terwijl ze één voor één voor de full stop gingen, maar ideaal was het ook niet voor de foto's. Ik heb er het beste van gemaakt...:

AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / Pilatus PC-7 Turbo Trainer / L-10 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / Pilatus PC-7 Turbo Trainer / L-11 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / Pilatus PC-7 Turbo Trainer / L-11 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / Pilatus PC-7 Turbo Trainer / L-10 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / Pilatus PC-7 Turbo Trainer / L-06 by Werner Verbogt, on Flickr

Evengoed toch een aardige start van het jaar zo en nu er inmiddels een dikker pak sneeuw ligt hoop ik op extra kansen de komende dagen!
Werner

FalconViper

Re: EHWO 05-01-2026

Bericht door FalconViper »

De sneeuw viel tegen, inderdaad Werner.
Je foto's zijn helemaal geslaagd!!
L-06 met een eenmans missie 8-)
Groeten, FalconViper

Goldenflyer

Re: EHWO 05-01-2026

Bericht door Goldenflyer »

Mooi dat het toch gelukt is... altijd lastig vliegen ze wel of niet. Helaas is nu alles wel weg... Mij niet meer gelukt om te gaan..

Plaats reactie