Als eerste een gelukkig en gezond 2023 gewenst! Opnieuw is er weer een jaar (vluchtig) voorbij gevlogen.
Na de top 10 die ik vorig jaar had samengesteld, leek het me leuk om er deze keer weer een lijst te maken. Uiteraard heb ik ook deze keer gedurende het jaar niet alle vliegbewegingen kunnen meepakken, maar wel genoeg om er een leuk lijstje van te maken.
1. Op 21 januari arriveerde de PJ-JAC van JetAir Caribbean, waarmee hun gehele vloot van maar liefst 2 Fokker 70's is langs geweest op Woensdrecht.
JetAir Caribbean Fokker F70 PJ-JAC by Werner Verbogt, on Flickr
2. Op 9 februari arriveerde de allereerste VIP A330 voor Fokker. Deze staat hier nog altijd en zal pas later dit jaar de hangaar in gaan voor zijn configuratie.
K5 Aviation Airbus A330-343 D-AXEO by Werner Verbogt, on Flickr
3. Op 11 maart kwamen er enkele Engelse helikopters laag over het veld heen.
Army Air Corps Westland WAH-64 Apache AH.1 ZJ209 by Werner Verbogt, on Flickr
4. Op 25 april arriveerde deze fraaie Boeing 737BBJ van Air X Charter.
Air X Charter Boeing 737-7BC(WL) (BBJ) 9H-ELF by Werner Verbogt, on Flickr
5. In mei, juni en juli was de vliegbasis gesloten voor groot onderhoud op de baan (en taxibanen). Er was tussendoor nog een korte pauze, maar deze 737MAX van Garuda Indonesia was de eerste movement weer voor Fokker nadat het onderhoud helemaal klaar was.
Garuda Indonesia Boeing 737-8 MAX PK-GDA by Werner Verbogt, on Flickr
6. Deze kan natuurlijk niet ontbreken: dé movement van het jaar denk ik!
Fuerza Aerea Colombiana (Colombia Air Force) Fokker F28-3000C Fellowship FAC1041 by Werner Verbogt, on Flickr
7. Een bijzondere verschijning: een Airbus A321 NEO in halve S7 Airlines kleuren. Deze is uiteindelijk naar Anadulo Jet gegaan als TC-LUI.
Anadulo Jet Airbus A321-271NX F-WTBI by Werner Verbogt, on Flickr
8. Eind september en begin oktober arriveerden er twee Boeing 737 classics van ASL Airlines Belgium.
ASL Airlines Belgium Boeing 737-4M0(SF) OE-IAD by Werner Verbogt, on Flickr
9. De Fokker 100 van Trade Air arriveerde op 17 oktober, om vervolgens twee dagen later weer te vertrekken. Echter, op 24 oktober keerde deze weer terug en stond gepland om de 26ste weer weg te gaan. Dat ging niet door en staat daarom nog altijd stored op het veld. Zou 'ie dan nu toch echt uitgefaseerd zijn?
Trade Air Fokker F100 9A-BTE by Werner Verbogt, on Flickr
10. De laatste periode van het jaar verliep erg rustig en veel boeiends was er niet te zien. Om het lijstje af te maken heb gekozen voor de OY-ASD. Het is namelijk de eerste 737-800 in de Airseven vloot!
Airseven Boeing 737-8FZ(WL) OY-ASD by Werner Verbogt, on Flickr
EHWO - Jaaroverzicht 2022
- NL.Aviation
- Berichten: 4035
- Lid geworden op: 17 mar 2018, 07:37
- Locatie: EHWO
EHWO - Jaaroverzicht 2022
Werner
- HansAir
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 08 nov 2017, 14:00
Re: EHWO - Jaaroverzicht 2022
Heel leuk Werner.
Maar liefst 3 Fokkers in jouw top-10. Still going strong (behalve misschien de Trade Air?)
Maar liefst 3 Fokkers in jouw top-10. Still going strong (behalve misschien de Trade Air?)
-
- Berichten: 1969
- Lid geworden op: 08 nov 2017, 11:16
Re: EHWO - Jaaroverzicht 2022
Heel veel moois bij elkaar Werner.
Bedankt. Goed jaar voor je (en voor ons kijkers ook).
Bedankt. Goed jaar voor je (en voor ons kijkers ook).
Groeten, FalconViper
-
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 13:24
Re: EHWO - Jaaroverzicht 2022
wel opvallend dat het jaar 22 eb 23 op woendrecht praktisch geopend worden door 2 Fokkers!
-
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:16
Re: EHWO - Jaaroverzicht 2022
De Trade Air F100 staat op de nominatie om gesloopt te worden voor spares..... of naar Kenya maar dan moeten er wel snel een aantal items gevonden en vervangen worden. Kist is overigens in beheer bij ATS.
- HansAir
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 08 nov 2017, 14:00
Re: EHWO - Jaaroverzicht 2022
Laten we hopen op Kenya, dat is leuker dan de man met de bijl.