Pagina 1 van 1

EHWO 21-09-2022

Geplaatst: 21 sep 2022, 15:52
door Ralph
Vanmiddag maakte de OE-LCL een testvlucht. De landing was op de 07 (ongebruikelijk voor een A330) met een mooie Hollandse lucht als "backdrop".

Afbeelding875A5816a (OE-LCL) by Ralph Hamaker, on Flickr

Re: EHWO 21-09-2022

Geplaatst: 21 sep 2022, 16:33
door Tim_Verheyden
Mooi plaatje! Toch jammer dat deze vlieger nog wit ziet. Met hoe lang hij al op Woensdrecht staat (en Belgische luchtvaart kennende) vrees ik een beetje dat dat ook zo zal blijven.. Maar hopelijk heb ik het fout.

Re: EHWO 21-09-2022

Geplaatst: 21 sep 2022, 17:04
door NL.Aviation
Mooi Ralph, het was met die achtergrond toch een leuke plaat geworden nog zo! Mijn foto's verschillen niet veel, maar toch eentje van mijn kant:

AfbeeldingAir Belgium Airbus A330-243 OE-LCL by Werner Verbogt, on Flickr
Tim_Verheyden schreef:
21 sep 2022, 16:33
Mooi plaatje! Toch jammer dat deze vlieger nog wit ziet. Met hoe lang hij al op Woensdrecht staat (en Belgische luchtvaart kennende) vrees ik een beetje dat dat ook zo zal blijven.. Maar hopelijk heb ik het fout.
Paint is (nog?) niet mogelijk op Woensdrecht voor deze grote kisten, alleen bestickering zou kunnen eventueel. Ik verwacht dat deze, net als de OE-LAL, binnenkort op Malta overgespoten zal worden.

Re: EHWO 21-09-2022

Geplaatst: 21 sep 2022, 18:34
door Tim_Verheyden
NL.Aviation schreef:
21 sep 2022, 17:04
Tim_Verheyden schreef:
21 sep 2022, 16:33
Mooi plaatje! Toch jammer dat deze vlieger nog wit ziet. Met hoe lang hij al op Woensdrecht staat (en Belgische luchtvaart kennende) vrees ik een beetje dat dat ook zo zal blijven.. Maar hopelijk heb ik het fout.
Paint is (nog?) niet mogelijk op Woensdrecht voor deze grote kisten, alleen bestickering zou kunnen eventueel. Ik verwacht dat deze, net als de OE-LAL, binnenkort op Malta overgespoten zal worden.
Ah, daar had ik geen idee van. Ik dacht dat zowel alles op Woensdrecht beschilderd kon worden. Dan zal ik in de toekoms eens terug naar Charleroi moeten gaan (of Brussel met een beetje geluk).

Bedankt voor de verduidelijking!

Re: EHWO 21-09-2022

Geplaatst: 22 sep 2022, 14:06
door HansAir
Inderdaad gave platen met die wolkenlucht.

Even terzijde: de paintshop op Malta heeft net als de wolken een echt Hollandse signatuur: het is Aviation Cosmetics, dat vroeger op Eindhoven zat en daar weg moest.

Re: EHWO 21-09-2022

Geplaatst: 27 sep 2022, 22:36
door Worldnis
NL.Aviation schreef:
21 sep 2022, 17:04
Mooi Ralph, het was met die achtergrond toch een leuke plaat geworden nog zo! Mijn foto's verschillen niet veel, maar toch eentje van mijn kant:

AfbeeldingAir Belgium Airbus A330-243 OE-LCL by Werner Verbogt, on Flickr
Tim_Verheyden schreef:
21 sep 2022, 16:33
Mooi plaatje! Toch jammer dat deze vlieger nog wit ziet. Met hoe lang hij al op Woensdrecht staat (en Belgische luchtvaart kennende) vrees ik een beetje dat dat ook zo zal blijven.. Maar hopelijk heb ik het fout.
Paint is (nog?) niet mogelijk op Woensdrecht voor deze grote kisten, alleen bestickering zou kunnen eventueel. Ik verwacht dat deze, net als de OE-LAL, binnenkort op Malta overgespoten zal worden.
Stickers it is! Er wordt wel nagedacht over een grote hangaar voor wide-bodies maar nog geen besluit. Denk aan op zijn vroegst klaar in .... 2025 of zo. Alternatief is een nieuwe spuithal voor narrow bodies (t/m A321)

Re: EHWO 21-09-2022

Geplaatst: 28 sep 2022, 11:56
door Jouni
Dat is er wel, want wat ze nu bij de spuithal bouwen wordt niet tijdelijk maar permanent. Daar kunnen 2 330's in en daarnaast komt een hal waar ook kisten als 330, 787 en 350 passen. De 777X gaat net niet passen. In de hangar kunnen dan ook 4 narrows staan. Wat er nu aan gebouwen staan wordt plat gegooid en standplaatsen heb ik allemaal begrepen. Daarnaast moet de 330 ook hier gespoten kunnen worden in de toekomst heb ik begrepen. Hoeverre die info allemaal klopt weet ik niet want was via via.

Re: EHWO 21-09-2022

Geplaatst: 28 sep 2022, 12:38
door Tim_Verheyden
Worldnis schreef:
27 sep 2022, 22:36
Stickers it is! Er wordt wel nagedacht over een grote hangaar voor wide-bodies maar nog geen besluit. Denk aan op zijn vroegst klaar in .... 2025 of zo. Alternatief is een nieuwe spuithal voor narrow bodies (t/m A321)
Jouni schreef:
28 sep 2022, 11:56
Dat is er wel, want wat ze nu bij de spuithal bouwen wordt niet tijdelijk maar permanent. Daar kunnen 2 330's in en daarnaast komt een hal waar ook kisten als 330, 787 en 350 passen. De 777X gaat net niet passen. In de hangar kunnen dan ook 4 narrows staan. Wat er nu aan gebouwen staan wordt plat gegooid en standplaatsen heb ik allemaal begrepen. Daarnaast moet de 330 ook hier gespoten kunnen worden in de toekomst heb ik begrepen. Hoeverre die info allemaal klopt weet ik niet want was via via.
Klinkt spannend, bedankt voor de info! Ik had niet eens door dat ze aan nog een gebouw gingen beginnen (of al bezig zijn?).

Re: EHWO 21-09-2022

Geplaatst: 28 sep 2022, 14:11
door Jouni
De AB 330 in hangar 4 (grootste hangar) is bijna helemaal van livery voorzien. Tis in ieder geval geen special livery :lol:

Re: EHWO 21-09-2022

Geplaatst: 28 sep 2022, 23:43
door Worldnis
Jouni schreef:
28 sep 2022, 11:56
Dat is er wel, want wat ze nu bij de spuithal bouwen wordt niet tijdelijk maar permanent. Daar kunnen 2 330's in en daarnaast komt een hal waar ook kisten als 330, 787 en 350 passen. De 777X gaat net niet passen. In de hangar kunnen dan ook 4 narrows staan. Wat er nu aan gebouwen staan wordt plat gegooid en standplaatsen heb ik allemaal begrepen. Daarnaast moet de 330 ook hier gespoten kunnen worden in de toekomst heb ik begrepen. Hoeverre die info allemaal klopt weet ik niet want was via via.
Bijna goed ;) de nieuwe wide-body hangaar is voor 1x A330/787/A350 of 3 narrow-body maar er loopt al een weddenschap dat er ook 4 in kunnen. Er komt waarschijnlijk een 2e hangaar precies hetzelfde. Dat zou ook een paint hangaar kunnen worden. De hal waar nu de vliegtuigen geverfd worden moet sowieso plat. Daar komt dan een wb of nb spuit hal voor terug. Er zal de komende jaren behoorlijk gesloopt en gebouwd worden. Voor de allerlangste versies van 787-10 of 777-300 of 777-9 wordt het krap maar niet geheel onmogelijk. De 777 stond niet bovenaan het lijstje maar zal je net zien is ie klaar komt er een 777....