EHWO - Jaaroverzicht 2021

Gebruikersavatar
NL.Aviation
Berichten: 3753
Lid geworden op: 17 mar 2018, 07:37
Locatie: EHWO

EHWO - Jaaroverzicht 2021

Bericht door NL.Aviation »

Na de top 10 van Carl leek het me een leuk idee om een top 10 van Woensdrecht te maken. Uiteraard heb ik niet alles kunnen pakken, maar er zitten in ieder geval genoeg interessante kisten tussen.

Beginnend met deze A321 van Vietravel Airlines, welke op 15 januari vertrok. Een van de erg leuke exoten die we dit jaar gezien hebben, al zeg ik het zelf.
AfbeeldingVietravel Airlines A321 2-RLBL by Werner Verbogt, on Flickr

19 februari was, buiten de Amerikaanse helikopter invasie, de drukste dag op Woensdrecht. Een goedmakertje voor de PC-7s die we toen niet in de sneeuw konden fotograferen - helaas. Naast een F-16, wat DHC helikopters, de Izhavia 737 et cetera kregen we ook bezoek van een Belgische A109 welke toen net was overgespoten in zijn nieuwe jasje.
AfbeeldingBelgian Air Force A109BA H46 ('Razzle Blade' Demo 2021 c/s) by Werner Verbogt, on Flickr

Op 2 april arriveerde deze Gulfstream welke bestemd is voor de Japanse Kustwacht. Daar kwamen best veel mensen op af - had toen nog niet eerder zoveel spotters gezien op Woensdrecht. Nog een jaartje wachten totdat we 'm weer kunnen zien!
AfbeeldingJapan Coast Guard Gulfstream G-V N516GA/LAJ502 by Werner Verbogt, on Flickr

Van alle exoten die we dit jaar te zien hebben gekregen stak deze er toch wel bovenuit. De VH-XFC arriveerde op 31 mei. Je zag deze A330's normaliter nooit buiten Australië (en nu al helemaal niet meer gezien ze zijn uit gefaseerd), dus het was een erg leuke bezoeker.
AfbeeldingVirgin Australia Airbus A330-243 VH-XFC by Werner Verbogt, on Flickr

Op 7 juli arriveerde de lang verwachte Fokker 50 van de Tanzaniaanse regering. Toen nog in Air Tanzania kleurtjes, maar inmiddels is deze weer te zien in zijn originele kleuren. Vandaar dat ik hier 2 plaatjes toevoeg.
AfbeeldingTanzania Government Fokker F50 5H-TGF by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingTanzania Government Fokker F50 5H-TGF by Werner Verbogt, on Flickr

Op 9 augustus hadden we naast een vertrekkende A318 ook te maken met 3 A330's: Nordwind Airlines VP-BUH, Wamos Air OE-IFR en deze, flynas HZ-NE24. In de weken erna kwamen er nog enkele A330's bij, dus het stond goed vol!
Afbeeldingflynas Airbus A330-343 HZ-NE24 by Werner Verbogt, on Flickr

In een mooi ochtendzonnetje arriveerde de HS-MVS op 3 september. Deze zal ergens begin 2022 weer gaan vliegen.
AfbeeldingHis Majesty King Maha Vajiralongkorn (Royal Thai Air Force) Boeing 737-8Z6(WL) HS-MVS by Werner Verbogt, on Flickr

Een andere Fokker die dit jaar waargenomen werd was de PJ-JAB. Ik was niet in de gelegenheid om deze vast te leggen toen 'ie arriveerde, maar gelukkig maakte deze op 22 november nog een 2-tal testvluchten in een mooi herfstzonnetje.
AfbeeldingJetAir Caribbean Fokker F70 PJ-JAB by Werner Verbogt, on Flickr

Tsja, dit kan natuurlijk niet ontbreken: de 39 heli's van het 1st Air Cavalry Brigade welke een tussenstop maakte op Woensdrecht. Hopelijk zal het in de toekomst vaker gebeuren. Hier 2 Apaches welke op het punt stonden te vertrekken naar Wiesbaden op 7 december.
AfbeeldingUnited States Army Boeing AH-64E Apache Guardian 18-03200 by Werner Verbogt, on Flickr

Een onverwachtse bezoeker aan het eind van dit jaar was deze A319 van de Oekraïense regering, welke op 20 december arriveerde.
AfbeeldingUkrainian Government Airbus A319-115X(CJ) UR-ABA by Werner Verbogt, on Flickr

Ik had hierbij nog graag de Colombiaanse F-28 willen toevoegen, maar die heb ik tijdens zijn aankomst moeten missen helaas. Dan maar mikken op zijn testvluchten of vertrek later dit jaar.
Namens mij de beste wensen voor het nieuwe jaar. Hopelijk hebben jullie ervan genoten, en laten we hopen dat 2022 nog meer leuks oplevert!
Werner

RFLI
Berichten: 345
Lid geworden op: 10 apr 2020, 11:13

Re: EHWO - Jaaroverzicht 2021

Bericht door RFLI »

mooi lijstje zo, ik denk dat we best wel een goed jaar hebben gehad op EHWO.
hopelijk in 2022 weer veel leuke bewegingen.
Groeten Roy Flikweert

Gebruikersavatar
HansAir
Berichten: 337
Lid geworden op: 08 nov 2017, 14:00

Re: EHWO - Jaaroverzicht 2021

Bericht door HansAir »

Dat is een leuke top-10 geworden, Werner.
Zo alles bij elkaar komen er toch behoorlijk wat exoten op het veld.

FalconViper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 08 nov 2017, 11:16

Re: EHWO - Jaaroverzicht 2021

Bericht door FalconViper »

Allemaal een fijn en gezond 2022 !!

Heel mooi zo'n fotografisch jaaroverzicht.. bedankt Werner
Groeten, FalconViper

Ralph
Berichten: 1211
Lid geworden op: 14 mei 2018, 19:55

Re: EHWO - Jaaroverzicht 2021

Bericht door Ralph »

Ik sluit me geheel aan bij de bovenstaande commentaren - zowel qua beste wensen voor 2022, als ook de goedkeurende geluiden m.b.t. het overzicht van Werner.

Inderdaad leuk om het even dicht bij huis te houden; onderstaand mijn EHWO top 12 van afgelopen jaar (1 voor elke maand), waarbij ik heb gepoogd zoveel mogelijk doublures met de foto's van Werner te voorkomen. Daarmee zijn er al heel wat krenten uit de pap, maar blijft er gelukkig ook nog wel wat over... Naast de invasie van Amerikaanse heli's (geen plaatjes van toegevoegd overigens), hadden we dit jaar ook maarliefst 4 Fokkertjes op bezoek!

Januari 2021:

De OE -IEF deed een testvlucht op de 15e... (dezelfde dag dat de Vietravel vertrok, zie foto's van Werner)

AfbeeldingIMG_9451a (OE-IEF) by Ralph Hamaker, on Flickr

Februari 2021:

Het vertrek van de VP-BUU was een van de vele movements op 19 Februari - een van de beste dagen van het jaar op Woensdrecht!

AfbeeldingIMG_0678a (VP-BUU) by Ralph Hamaker, on Flickr

Maart 2021:

Voor maart heb ik gekozen voor de UR-UBA, welke in Ukraine International Airlines kleuren (zonder titels) binnen kwam op 8 Maart, en op 19 maart weer vetrok in de kleuren van Bees Airline.

AfbeeldingIMG_3631a (UR-UBA) by Ralph Hamaker, on Flickr

AfbeeldingIMG_4763a (UR-UBA) by Ralph Hamaker, on Flickr

April 2021:

De highlight van deze maand was natuurlijk de Japan Coast Guard gulfstream - zelden zoveel spotters op Woensdrecht gezien! Voor deze reeks heb ik echter gekozen voor een plaatje van de LX-N90456, welke op 30 April langs kwam voor een aantal toch-and-go's.

AfbeeldingIMG_8477a (LX-N90456) by Ralph Hamaker, on Flickr

Mei 2021:

Op 26 Mei kwan de PJ-JAP binnen. Deze is (terecht) ook in het lijstje van Werner terug te vinden, maar aangezien deze plaat vanaf de andere kant van de baan is genomen, heb ik hem hier toch maar toegevoegd.

Afbeelding503A9673a (PJ-JAB) by Ralph Hamaker, on Flickr

Juni 2021:

Veel A330's dit jaar. Onderstaand de 2-VJWU, genomen op 16 Juni.

Afbeelding503A9864a (2-VJWU) by Ralph Hamaker, on Flickr

Juli 2021:

Op 7 Juli kwam de 5Y-TGF binnen - toen nog in Air Tanzania kleuren (met Giraffe op de staart). Inmiddels heeft de Giraffe weer plaats moeten maken voor de Tanzaniaanse vlag, en vliegt de kist weer in zijn vertrouwde Tanzania Government Flight kleurenschema (ter illustratie ook een foto van de testvlucht op 20 December toegevoegd). Ook voor deze plaatjes geldt - andere hoek dan die van Werner, dus dan kan de doublure door de beugel... :D

Afbeelding4W2A1664a (5H-TGF) by Ralph Hamaker, on Flickr

Afbeelding4W2A4936a (5H-TGF) by Ralph Hamaker, on Flickr

Augustus 2021:

Dit jaar stond voor Woensdrecht ook in het teken van de levering van de nieuwe CH-47F'jes. Op 24 Aurgustus deed de D-481 een testvlucht.

Afbeelding4W2A9280a (D-481) by Ralph Hamaker, on Flickr

September 2021:

Ook in September viel er genoeg te kiezen - uiteraard de Thaise 737 (waar werner al een prima plaat van heeft geplaatst), maar ook het vertrek van de VQ-BXS in Avianca kleuren was natuurlijk erg aardig, Mijn keuze is gevallen op de 2-HJCH die op 24 September binnenkwam. Ondanks het saaie witte kleurenschema, gaat het hier immers wel weer om een heuse Fokker 70.

Afbeelding4W2A7777a (2-HJCH) by Ralph Hamaker, on Flickr

Oktober 2021:

Eerder noemde ik al de leveringen van de de CH-47F'jes, maar 2021 luidde ook het einde in van de CH-47D'tjes. Op 28 Oktober kwam de D-667 nog even met een mooi ochtendzonnetje langs.

Afbeelding4W2A1038a (D-667) by Ralph Hamaker, on Flickr

November 2021:

Op 12 November kregen we voor het eerst een Aeroflot A321 langs (een week later gevolgd door een 2e) - wellicht het startschot voor meer Aeroflot onderhoud op EHWO?

Afbeelding4W2A1674a (VQ-BEA) by Ralph Hamaker, on Flickr

December 2021:

De Amerikaanse heli's zijn in de post van Werner al aan bod gekomen, dus dan kan ik niet anders dan de Colombiaanse Fokker 28 de hoofdprijs voor de maand December te geven (stiekum staan er toch nog wel wat Blackhawks op deze plaat):

Afbeelding4W2A3406a (FAC1041) by Ralph Hamaker, on Flickr

Dat was hem weer - laten we hopen op een mooi en gezond 2022. Natuurlijk gaat het veld ook nog een paar maanden dicht, maar als we dit jaar verder wel weer kunnen genieten van wat mooie shows en oefeningen, dan hoor je mij niet klagen!

Gebruikersavatar
NL.Aviation
Berichten: 3753
Lid geworden op: 17 mar 2018, 07:37
Locatie: EHWO

Re: EHWO - Jaaroverzicht 2021

Bericht door NL.Aviation »

Kijk aan, leuke toevoeging zo op het jaaroverzichtje Ralph!
Werner

Gebruikersavatar
HansAir
Berichten: 337
Lid geworden op: 08 nov 2017, 14:00

Re: EHWO - Jaaroverzicht 2021

Bericht door HansAir »

Samen hebben jullie perfect in beeld gebracht hoeveel diversiteit er op het veld te zien is. Bedankt!

KeHa
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2019, 09:28

Re: EHWO - Jaaroverzicht 2021

Bericht door KeHa »

Bedankt Werner en Ralph voor jullie fraaie jaaroverzichten van 2021.!

FalconViper
Berichten: 1831
Lid geworden op: 08 nov 2017, 11:16

Re: EHWO - Jaaroverzicht 2021

Bericht door FalconViper »

Mooi Ralph !! Zoals hiervoor al gereageerd... alle kanten van Woensdrechts vliegbedrijf belicht....

Ik hoop dat zo'n jaaroverzicht een jaarlijks blijvertje is en dat er nog meer forumleden aan bij gaan dragen. :o

Loopt overigens goed hier op WAS: iemand van de groep gaat heel binnenkort het 10.000ste bericht plaatsen !!
Op naar de 100.000, ja toch. ;)
Groeten, FalconViper

Gebruikersavatar
Dipstick
Berichten: 546
Lid geworden op: 08 nov 2017, 11:00
Locatie: CYUL / CYMX / EHWO / KRNO
Contacteer:

Re: EHWO - Jaaroverzicht 2021

Bericht door Dipstick »

Nu het licht voor het jaar 2021 gedoofd is, hierbij nog een passend plaatje van de L-09 en de L-07 in het laatste daglicht van 2021:

AfbeeldingSunset Formation by Johannes Berger, on Flickr


Hier nog de L-01 in de landing in het laatste zonlicht van het jaar:

AfbeeldingSunset recovery by Johannes Berger, on Flickr

Plaats reactie