NSK 2023

Plaats reactie
GoldenPlane
Site Admin
Berichten: 1221
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:25

NSK 2023

Bericht door GoldenPlane »

Beste allen!

Bij deze wil ik eens informeren of er hier onder de forum leden interesse is voor een deelname aan de NSK (Nationale Spotters Kampioenschappen) van 2023.

Een team bestaat uit 3 man, die uitkomen voor WAS om hun kennis te testen. De quiz vragen zijn heel uit een lopend, van herkenning van civiele kleurenschema’s, tot aan het benoemen van een vliegveld d.m.v een Google maps foto etc.

Mochten mensen dit leuk lijken hoor ik dit graag! Zelf heb ik er weer wel oren na!
Beste NSK-liefhebbers!

Het is met het allergrootste genoegen jullie mede te kunnen delen dat alle pijlen zijn gericht op een NSK in februari 2024!

Er waren wat uitdagingen zoals capaciteit en het niet meer terecht kunnen op onze mooie locatie in Teuge maar het lijkt erop dat we een alternatieve locatie hebben gevonden centraal in het land en belangrijker nog, dat we een aantal mensen hebben verzameld die dit gave evenement gaan organiseren. Zeer waarschijnlijk wordt het een NSK zonder de beurs.

Voor de mensen die niet bekend zijn met de NSK, de Nationale Spotters Kampioenschappen; de eerste editie werd in 1990 georganiseerd door Spotting Group Volkel ter gelegenheid van het 5-jarig bestaan.

Tijdens de NSK strijden teams bestaande uit drie personen afkomstig van de diverse spottersverenigingen om de meest afzichtelijke trofee die er bestaat. Deze trofee, een verrekijker op een loodzwaar blok marmer werd in 1990 door SGV uitgereikt aan de winnaar, Spotting Group Soesterberg, toen niet wetende dat dit eenmalige jubileum evenement de erop volgende 29 jaar elk jaar weer opnieuw zou worden georganiseerd tot Corona in 2020 roet in het eten gooide. De NSK quiz bestaat uit een serie van doorgaans 36 x 10 vragen die te maken hebben met alle aspecten van de militaire en civiele luchtvaart. Ook supervet om als beste stuurman in het publiek te zitten en je eigen kennis te testen.

Traditioneel organiseert de winnaar het jaar erop de NSK. In 2019 was dit het team van Scramble dat dus nu de NSK 2023 zal organiseren (begin 2024 maar een kniesoor die daarop let ;-))

STAY TUNED!
Jordy

Ralph
Berichten: 1212
Lid geworden op: 14 mei 2018, 19:55

Re: NSK 2023

Bericht door Ralph »

Leuk idee! Lijkt me sowieso leuk om erbij te zijn en WAS te supporten. Ben er best wel wat jaartjes uit geweest, dus bij een kennis-quiz val ik echt gruwelijk door de mand 😁. Als je iemand nodig hebt om tot een team van 3 te komen, dan doe ik mee (vooral voor de gezelligheid), maar anders ben ik ook graag van de partij om Woensdrecht aan te moedigen.

Fink123
Berichten: 1394
Lid geworden op: 07 nov 2017, 19:22

Re: NSK 2023

Bericht door Fink123 »

Afgelopen Zaterdag hebben : Werner , Ralph en Joey. WAS vertegenwoordigd tijdens het NSK.
Met 121 is WAS als laatste geëindigd met 10 punten achter Spotting group teuge!

Ralph
Berichten: 1212
Lid geworden op: 14 mei 2018, 19:55

Re: NSK 2023

Bericht door Ralph »

Een leuke ervaring, en ondanks de (reeds verwachtte) laatste plaats, denk ik dat we toch behoorlijk meekwamen. Dit jaar gingen we er enigszins blanco in, maar ik denk dat we een volgende keer met een klein beetje voorbereiding best nog wat hoger kunnen eindigen. Hoe dan ook voor herhaling vatbaar!

FalconViper
Berichten: 1833
Lid geworden op: 08 nov 2017, 11:16

Re: NSK 2023

Bericht door FalconViper »

Goed werk !!
Voor het eerst in de luchtvaart eredivisie spelen en scoren met plezier erin !!
Groeten, FalconViper

Plaats reactie