Aangekomen in San Diego dus, waar de volgende ochtend de eerste paar uurtjes even relaxed op het strand werd doorgebracht, even rustig uitwaaien. Hier kwam zo nu en dan wat over voor NAS North Island, wat absoluut geen gemakkelijk veld is. Het strand ligt mooi onder de landingslichten, en als er een MH-60 over je hoofd komt is dat genoeg om hem af te kunnen lezen.
1. Zo kwam de MH-60 over je heen, helaas continue dezelfde in mijn geval.
USN MH-60R 168157 by
xjorrdy, on Flickr
Vervolgens Point Loma bezocht, hier zijn veel oorlogsgraven aanwezig en kun je tevens op de punt het natuurpark in. Als ze de juiste baan pakken kun je vanuit daar wel eens wat lezen in de take-off.
2. Dan toch ook eindelijk mijn eerste Navy C-40, met op de achtergrond slechts een paar van de vele MH-60's.
USN C-40A 166693 by
xjorrdy, on Flickr
3. Een binnenkomende MH-60, met op de achtergrond een Cruise schip.
USN MH-60 by
xjorrdy, on Flickr
Na de volgende dag s'morgens de USS Midway bezocht te hebben, reden we aan op Los Angeles. Een tussen stop bij het museum op March. Daarna toen ik wilde kijken of de Omega tanker te lezen viel, kwam ik plots 8 T-38's tegen van Randolph!
4. 4 van de 8 stuks.
USAF T-38C 70-1577/RA by
xjorrdy, on Flickr
Doordat we pas in de donkerte bij ons hotel aankwamen, verder geen moeite meer gedaan om de C-130's op Point Mugu te gaan lezen. Dit zou een dag later dan wel kunnen na onze dag besteding in LA. De rit naar het hotel was hierdoor slechts 15 minuten langer.. De dag er op werden er 5 hercen genoteerd, waarvan 3 met de welke bekende blusnummers.
Vervolgens was het de dag er op dan eindelijk tijd om is te gaan kijken bij Point Mugu. Ik ging er vol goede hoop naar toe, wilde immers dan toch die P-3 en E-2 kunnen noteren. Toen we aankwamen bleek er net een P-3 de lucht in te gaan, die ons de komende 2 uur bezig hield met circuitjes vliegen. Tussen door kwamen er nog 2 Hunters en een Kfir binnen. Echter helaas ook het een en ander zien landen via de tegenovergestelde baan, waaronder dus een van de Channel Islands hercen met zo een blusnummer.
5.
USN P-3C 162778 by
xjorrdy, on Flickr
6.
USN P-3C 162778 by
xjorrdy, on Flickr
Vervolgens gingen er 2 E-2C's de lucht in samen met een P-3. De P-3 bleef wat cirkelen boven de zee, en één van de E-2's vloog het binnenland in. Na nog een tijdje gewacht te hebben besloten we om dan toch maar te gaan beginnen aan de reis terug richting San Diego. Tijdens een stop bij de McDonalds, ongeveer 15 á 20 minuutjes van Point Mugu, zag ik op ADSB de eerder op gestegen E-2C weer terug vliegen richting Point Mugu. De vriendin lief aangekeken en toch maar snel terug gegaan om hem te platen. Gelukkig op 2 minuutjes na nog net optijd.
7.
USN E-2C 166508 by
xjorrdy, on Flickr
Nadat we nu toch al wat later waren, nog even een stop op Camarillo gemaakt, om te kijken of de eerder binnen gekomen Coast Guard HC-27 er nog stond, en jawel.
8.
USCG HC-27J 2710 by
xjorrdy, on Flickr
Er zit nog het een en ander aan te komen, maar voor mij in ieder geval morgen alweer het laatste dagje, nog maar eens even een stopje maken op Nellis!
Jordy