USA West Coast

GoldenPlane
Site Admin
Berichten: 1221
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:25

USA West Coast

Bericht door GoldenPlane »

Goedeavond, of voor jullie goedemorgen!

Zoals sommigen van jullie zullen weten ben ik intussen dan eindelijk aan mijn eerste trip naar de USA begonnen. Een 3 weekse trip, om zo de west kust te bezoeken. Het hoofddoel is echter niet het spotten, maar waar het zo nu en dan kan pak ik dat zeker mee. De 1e 3 dagen is dat mooi gelukt vind ik zelf. De vlucht zou donderdag om 11 uur beginnen, voor een vlucht naar Houston voor onze overstap van maar liefst 7 uur. Echter kregen wij s'nachts bericht dat de departure uitgesteld was naar 13:30, wat ons betreft prima. Echter stond vervolgens op de informatie borden op Schiphol naast Houston, ook Newark vermeld. Na wat rondvragen bleek dat een van de piloten ziek was, en er een crew wissel moest gaan plaats vinden in Newark, dit was dan ook de enige reden om daar te landen. Daar eenmaal aangekomen bleek het allemaal net wat langer te duren.. Refuel, catering etc. Uiteindelijk dan toch met wat voorrang vanuit de verkeersleiding weer verder op pad naar Houston. Tijdens de landing zag ik hier op het noordelijk deel van het veld een CT-43 staan. Na daar een anderhalf uur aan tijd over gehad te hebben, werd het laatste deel van de reis ingezet. Op naar Las Vegas. Doordat we pas 11 uur s'avonds aankwamen, even alles geregeld omtrent de huur auto en het hotel, en toen toch nog maar even de strip bezocht. Toch werd vrijdags meteen een paar uurtjes spotten meegepakt.

Eerst langs North Las Vegas gegaan, hier werd een UH-72 gelogd maar helaas niks gezien. Vervolgens van 11:00 tot 14:45 bij Nellis doorgebracht. Ondanks dat hier geen Red Flag aan de gang was heb ik me toch prima kunnen vermaken. In de kleine 4 uurtjes zo'n 50 verschillende kisten zien vliegen, waarvan alles gelezen is, op 2 blackhawks en een U-28 na die van me vandaan vertrokken. Ik wist niet precies wat ik kon verwachten, maar dit viel me reuze mee! Ben voor de zekerheid iets verder doorgereden bij de Speedway, van wegen een kluts politie die daar stond. Het ideale was dat de kisten vertrokken vanaf de 03, en dan weer binnen kwamen op de 21. Soms kwam dit erg snel achter elkaar gewisseld. Hier onder dan ook wat foto's van deze paar uurtjes. Het jammere was wel het tegenlicht, wat daar rond dat tijdstip staat..

1. Lekker volgehangen zo!
AfbeeldingUSAF F-16DJ 91-0478/WA by xjorrdy, on Flickr

2. De 98-0002 kwam binnen als AF2, een leuke vistitor maar helaas deze kist al tamelijk vaak gezien op Brussel etc.
AfbeeldingUSAF C-32A 98-0002 by xjorrdy, on Flickr

3. Eén van de vertrekkende blackhawks kwam wel recht over me heen, 359 meen ik te lezen, iemand een clue?
AfbeeldingUSAR UH-60 by xjorrdy, on Flickr

4. Eindelijk kwamen er ook wat A-10's omhoog, mooi want deze stond op de lijst voor deze weken! Had hier maar een paar nummertjes van. (Volkel 2009, Le Bourget 2015 & 2 stuks een keer op Eindhoven met de compact camera).
AfbeeldingUSAF A-10C 78-0709/WA by xjorrdy, on Flickr

5. Ook vlogen er wat DM A-10's mee.
AfbeeldingUSAF A-10C 81-0992/DM by xjorrdy, on Flickr

6. De oude LN bak bankte mooi weg!
AfbeeldingUSAF F-15E 97-0217 by xjorrdy, on Flickr

7. Naast 3 HL F-16's, een stuk of 6 DM A-10's en 4 navy F-18's, vlogen er ook 7 MO F-15's!
AfbeeldingUSAF F-15E 87-0204/MO by xjorrdy, on Flickr

8. Dit was dan toch ook echt een van de kisten die ik hoopte te zien hier op Nellis, mijn 1e F-22. In totaal vlogen er 3 mee.
AfbeeldingUSAF F-22A 06-4128/OT by xjorrdy, on Flickr

9. Uit Mountain Home hadden ze ook deze special meegenomen.
AfbeeldingUSAF F-15E 87-0173/MO by xjorrdy, on Flickr

10. En nog een MO bak.
AfbeeldingUSAF F-15E 87-0208/MO by xjorrdy, on Flickr

Dit was het dan voor de 1e dag in de States zelf, zal hier zo nu en dan wat tijdens mijn trip in posten, ook kan ik er logjes bij zetten mocht men dat willen. Intussen is van het weekend Phoenix Sky Harbour & Mesa Gateway bezocht voor de militaire visitors. Morgen staat Davis-Monthan met de AMARG tour op de planning!

Jordy

Fink123
Berichten: 1394
Lid geworden op: 07 nov 2017, 19:22

Re: USA West Coast

Bericht door Fink123 »

Super gaaf Jordy en geniet ervan!

Gebruikersavatar
Jarnob
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2017, 13:16
Contacteer:

Re: USA West Coast

Bericht door Jarnob »

Supermooie kans om daar eens rond te kijken oop verschillende velden!
Interessante kisten en units om te zien. Veel plezier op AMARG - dat lijkt me ook zo een speciale plek om eens mee te maken...

gr. Jarno

GoldenPlane
Site Admin
Berichten: 1221
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:25

Re: USA West Coast

Bericht door GoldenPlane »

Zaterdags werd er koers gezet richting Phoenix. Overdags hebben we de Hoover dam & Grand Canyon bezocht. Tegen een uurtje of 6 s'avonds reden we Phoenix binnen, en koos ik er maar voor om eerst Phoenix Mesa Gateway te bezoeken, vanwege de weekend stoppers. Daarna was het al donker en werd het KC-135 platform gelezen op Sky Harbour, een goede keus gemaakt dus. In het laatste licht aangekomen, bleek dat er een mix van 11 stuks (Sheppard & Laughlin) T-38's stonden met daarnaast een AV-8B van Yuma. Gaaf, weer 2 nieuwe types erbij!

1.
AfbeeldingUSAF T-38C 66-8369/EN by xjorrdy, on Flickr

2.
AfbeeldingUSAF T-38C 66-8359/XL by xjorrdy, on Flickr

3.
AfbeeldingUSMC AV-8B 165567 by xjorrdy, on Flickr

Jordy

Fink123
Berichten: 1394
Lid geworden op: 07 nov 2017, 19:22

Re: USA West Coast

Bericht door Fink123 »

WoW mooi licht!

Gebruikersavatar
HansAir
Berichten: 337
Lid geworden op: 08 nov 2017, 14:00

Re: USA West Coast

Bericht door HansAir »

En mooie vangsten Jordy.

Gebruikersavatar
Jarnob
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2017, 13:16
Contacteer:

Re: USA West Coast

Bericht door Jarnob »

Ja echt vet zeg! Kon je zo de velden op om te platen?

Gebruikersavatar
Dummy
Site Admin
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:53
Locatie: LPPT

Re: USA West Coast

Bericht door Dummy »

Héél erg gaaf dit! Laat die plaatjes maar komen!
Wat betreft de logjes, als het niet te veel werk is, ben ik daar ook wel benieuwd naar.

GoldenPlane
Site Admin
Berichten: 1221
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:25

Re: USA West Coast

Bericht door GoldenPlane »

Jarnob schreef:
12 sep 2018, 11:52
Ja echt vet zeg! Kon je zo de velden op om te platen?
Nee, dit is gewoon een civiel veld, waar ze letterlijk tegen het hek aan staan!
Dummy schreef:
12 sep 2018, 13:35
Wat betreft de logjes, als het niet te veel werk is, ben ik daar ook wel benieuwd naar.
Te veel werk niet, zoals je weet maak ik toch bij alles logjes! Kan even duren maar binnenkort zal ik proberen alle logjes online te gooien.

Verder rest mij dan nu verder te gaan met dag 3 in de States. Deze 9 september s'morgens nog eens terug te gaan om op Phoenix Intl. naast het KC-135 platform te lezen, ook nog is te gaan kijken bij het business jet platform, of daar toevallig nog iets militairs stond. Bij aankomst bleken er 2 hercen te staan, een Savannah C-130H (deze zit bij de foto's van 11 sept, i.v.m beter licht..) & een spik splinter nieuwe KC-130J!

1. Helaas wat tegenlicht..
AfbeeldingUSMC KC-130J 169230 by xjorrdy, on Flickr

Daarnaast ook nog een rondje gedaan langs wat civiele velden, nadat ik s'morgens 2 Texans op ADSB zag opstijgen vanaf Scottsdale. Ook dus nog maar langs Phoenix Mesa Gateway, in de hoop dat er wat activiteit was bij de kisten die ik de dag er voor had gezien. Helaas bij aankomst bleek dit niet het geval, en was alles vertrokken. Op één T-38C van Laughlin na, wat me in de gelegenheid bracht deze mooi op de plaat te zetten.

2.
AfbeeldingUSAF T-38C 65-10392/XL by xjorrdy, on Flickr

Jordy

Gebruikersavatar
Jarnob
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2017, 13:16
Contacteer:

Re: USA West Coast

Bericht door Jarnob »

Wat vet zeg dat je gewoon bij militaire kisten kan die op civiel velden staan.
Heel veel plezier daar man - maar dat gaat wel lukken zo te zien!

Plaats reactie