USA West Coast

Gebruikersavatar
Jarnob
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2017, 13:16
Contacteer:

Re: USA West Coast

Bericht door Jarnob »

Dude :shock: ... die aggressors.... dat zijn nou echt plaatjes van een plaatjes zeg maar. jaloers!

Gebruikersavatar
Dummy
Site Admin
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:53
Locatie: LPPT

Re: USA West Coast

Bericht door Dummy »

Dat zijn een hoop kisten die je ook echt nergens anders ziet dan daar, heel gaaf!

GoldenPlane
Site Admin
Berichten: 1221
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:25

Re: USA West Coast

Bericht door GoldenPlane »

Aangekomen in San Diego dus, waar de volgende ochtend de eerste paar uurtjes even relaxed op het strand werd doorgebracht, even rustig uitwaaien. Hier kwam zo nu en dan wat over voor NAS North Island, wat absoluut geen gemakkelijk veld is. Het strand ligt mooi onder de landingslichten, en als er een MH-60 over je hoofd komt is dat genoeg om hem af te kunnen lezen.

1. Zo kwam de MH-60 over je heen, helaas continue dezelfde in mijn geval.
AfbeeldingUSN MH-60R 168157 by xjorrdy, on Flickr

Vervolgens Point Loma bezocht, hier zijn veel oorlogsgraven aanwezig en kun je tevens op de punt het natuurpark in. Als ze de juiste baan pakken kun je vanuit daar wel eens wat lezen in de take-off.

2. Dan toch ook eindelijk mijn eerste Navy C-40, met op de achtergrond slechts een paar van de vele MH-60's.
AfbeeldingUSN C-40A 166693 by xjorrdy, on Flickr

3. Een binnenkomende MH-60, met op de achtergrond een Cruise schip.
AfbeeldingUSN MH-60 by xjorrdy, on Flickr

Na de volgende dag s'morgens de USS Midway bezocht te hebben, reden we aan op Los Angeles. Een tussen stop bij het museum op March. Daarna toen ik wilde kijken of de Omega tanker te lezen viel, kwam ik plots 8 T-38's tegen van Randolph!

4. 4 van de 8 stuks.
AfbeeldingUSAF T-38C 70-1577/RA by xjorrdy, on Flickr

Doordat we pas in de donkerte bij ons hotel aankwamen, verder geen moeite meer gedaan om de C-130's op Point Mugu te gaan lezen. Dit zou een dag later dan wel kunnen na onze dag besteding in LA. De rit naar het hotel was hierdoor slechts 15 minuten langer.. De dag er op werden er 5 hercen genoteerd, waarvan 3 met de welke bekende blusnummers.

Vervolgens was het de dag er op dan eindelijk tijd om is te gaan kijken bij Point Mugu. Ik ging er vol goede hoop naar toe, wilde immers dan toch die P-3 en E-2 kunnen noteren. Toen we aankwamen bleek er net een P-3 de lucht in te gaan, die ons de komende 2 uur bezig hield met circuitjes vliegen. Tussen door kwamen er nog 2 Hunters en een Kfir binnen. Echter helaas ook het een en ander zien landen via de tegenovergestelde baan, waaronder dus een van de Channel Islands hercen met zo een blusnummer.

5.
AfbeeldingUSN P-3C 162778 by xjorrdy, on Flickr

6.
AfbeeldingUSN P-3C 162778 by xjorrdy, on Flickr

Vervolgens gingen er 2 E-2C's de lucht in samen met een P-3. De P-3 bleef wat cirkelen boven de zee, en één van de E-2's vloog het binnenland in. Na nog een tijdje gewacht te hebben besloten we om dan toch maar te gaan beginnen aan de reis terug richting San Diego. Tijdens een stop bij de McDonalds, ongeveer 15 á 20 minuutjes van Point Mugu, zag ik op ADSB de eerder op gestegen E-2C weer terug vliegen richting Point Mugu. De vriendin lief aangekeken en toch maar snel terug gegaan om hem te platen. Gelukkig op 2 minuutjes na nog net optijd.

7.
AfbeeldingUSN E-2C 166508 by xjorrdy, on Flickr

Nadat we nu toch al wat later waren, nog even een stop op Camarillo gemaakt, om te kijken of de eerder binnen gekomen Coast Guard HC-27 er nog stond, en jawel.

8.
AfbeeldingUSCG HC-27J 2710 by xjorrdy, on Flickr

Er zit nog het een en ander aan te komen, maar voor mij in ieder geval morgen alweer het laatste dagje, nog maar eens even een stopje maken op Nellis!

Jordy

GoldenPlane
Site Admin
Berichten: 1221
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:25

Re: USA West Coast

Bericht door GoldenPlane »

Zoals ik al eerder aangaf, laat de rest een tijdje op zich wachten. Bij deze dan weer een 4 tal plaatjes!

Vanuit San Diego werd de reis weer terug voortgezet voor een overnachting in Yuma, en aangezien NAF El Centro op de heenweg over geslagen was, en er dit keer eenmaal wel de tijd voor was besloten om daar een vluchtig kijkje te nemen.

1. Bij een rondje om het veld kwam als eerste deze AH-1Z van Camp Pendleton overgedenderd!
AfbeeldingUSMC AH-1Z 169087/SM-48 by xjorrdy, on Flickr

2. Na nog een Venom die binnenkwam was het de beurt aan 2 F-18's van Beaufort!
AfbeeldingUSMC F/A-18D 164959/WK-14 by xjorrdy, on Flickr

Na een kortstondig bezoek werd er dan toch weer verder gereden naar Yuma, als eerst weer even gekeken wat er op het platform stond. En aangezien de zon bijna ten onder ging maar even besloten om het laatste halfuurtje licht aan de baan te spenderen in de hoop dat er in dat licht nog wat zou binnenkomen. En jawel!

3. De kist die in het laatste licht nog binnenkwam was niet minder dan een KC-130J van de Marine Corps, maar dan wel eentje van Iwakuni :shock:
AfbeeldingUSMC KC-130J 167983 by xjorrdy, on Flickr

4.
AfbeeldingUSMC KC-130J 167983 by xjorrdy, on Flickr

Jordy

GoldenEagle
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 nov 2017, 17:04

Re: USA West Coast

Bericht door GoldenEagle »

Lekker man, die top side F18.

Jos

Gebruikersavatar
Dummy
Site Admin
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:53
Locatie: LPPT

Re: USA West Coast

Bericht door Dummy »

Beter laat dan nooit, en wat een gave plaatjes weer, vooral die laatste bak!

GoldenPlane
Site Admin
Berichten: 1221
Lid geworden op: 07 nov 2017, 17:25

Re: USA West Coast

Bericht door GoldenPlane »

Het vervolg heeft weer een tijdje op zich laten wachten, maar bij deze wederom een dagje wat ik online zet. Wederom een dagje op Yuma kunnen besteden op de terug weg van San Diego naar Phoenix. Wederom was de overnachting in Yuma zelf, en s'morgens was het dan weer tijd voor het USMC Station Yuma. Doordat er in Phoenix daar die middag een goede regenval was, hebben wij besloten om toch maar langer dan gepland bij het halfbewolkte Yuma te vertoeven.. Het geluk was dat de WTI al was begonnen, wat sommige leuke units opleverde!

1. Bij aankomst zat deze KC-135R vanuit Phoenix Intl in het circuit!
AfbeeldingUSAF KC-135R 63-8036 by xjorrdy, on Flickr

2. Wat croppen, maar deze UH-1N kwam redelijk goed binnen. Gaaf!
AfbeeldingUSMC UH-1N 158257 by xjorrdy, on Flickr

3. Ook mijn eerste F-35B's waren hier een feit.
AfbeeldingUSMC F-35B 168838 by xjorrdy, on Flickr

4. De special van de Marines zat ook in het circuit.
AfbeeldingUSMC F/A-18C 164270 by xjorrdy, on Flickr

5. De WTI leverde ook bijvoorbeeld deze Venom van New River op!
AfbeeldingUSMC UH-1Y 168510 by xjorrdy, on Flickr

6. Ook vlogen er weer wat F-5 Aggressors!!
AfbeeldingUSMC F-5N 761546 by xjorrdy, on Flickr

7.
AfbeeldingUSMC F-5N 761527 by xjorrdy, on Flickr

8.
AfbeeldingUSMC F-5N 761579 by xjorrdy, on Flickr

9.
AfbeeldingUSMC F-5N 761579 by xjorrdy, on Flickr

10.
AfbeeldingUSMC F-5N 761526 by xjorrdy, on Flickr

11. Het was racen, en niet een al te best plaatje. Maar deze MV-22B van Miramar kwam lekker vies terug van de oefening.
AfbeeldingUSMC MV-22B 165943 by xjorrdy, on Flickr

12.
AfbeeldingUSMC AV-8B 164148 by xjorrdy, on Flickr

13.
AfbeeldingUSMC AV-8B+ 164566 by xjorrdy, on Flickr

14.
AfbeeldingUSMC KC-130J 166472 by xjorrdy, on Flickr

15.
AfbeeldingUSMC MV-22B 168627 by xjorrdy, on Flickr

16.
AfbeeldingUSMC MV-22B 168627 by xjorrdy, on Flickr

17.
AfbeeldingUSMC F-5N 761583 by xjorrdy, on Flickr

18.
AfbeeldingUSMC F-5N 761579 by xjorrdy, on Flickr

19.
AfbeeldingUSMC F-5N 761526 by xjorrdy, on Flickr

Verder zitten er nog 2 daagjes Luke, een paar plaatjes van Phoenix Mesa Gateway en een enkel plaatje van Nellis er nog aan te komen. Intussen rustig aan begonnen met het loggen van deze reis, wat nog wel een tijdje opzich zal laten wachten. Maar mocht er vraag naar zijn hoor ik het graag!

Jordy

Gebruikersavatar
Dipstick
Berichten: 546
Lid geworden op: 08 nov 2017, 11:00
Locatie: CYUL / CYMX / EHWO / KRNO
Contacteer:

Re: USA West Coast

Bericht door Dipstick »

Dat ziet er weer lekker strak uit!
Mooie platen! Keep 'em coming!

Fink123
Berichten: 1394
Lid geworden op: 07 nov 2017, 19:22

Re: USA West Coast

Bericht door Fink123 »

Super gaaf Jordy!

Gebruikersavatar
HansAir
Berichten: 335
Lid geworden op: 08 nov 2017, 14:00

Re: USA West Coast

Bericht door HansAir »

Mooie serie. Leuk dat je er ook heli's op hebt staan.

Plaats reactie