EBBT 24-09-2023 Flying Festival

Plaats reactie
Gebruikersavatar
NL.Aviation
Berichten: 3753
Lid geworden op: 17 mar 2018, 07:37
Locatie: EHWO

EBBT 24-09-2023 Flying Festival

Bericht door NL.Aviation »

Op 23 & 24 september werd er weer een editie van het 'Flying Festival' georganiseerd. De laatste keer dat ik er was, was al weer 5 jaar geleden dus het leek me een leuk idee om weer even te gaan (zeker nadat ik vorig jaar had overgeslagen door het slechte weer). Zoals gewoonlijk zijn er heel veel ex militaire vliegtuigen te zien, waarvan de P-40 Warhawk toch wel de bijzonderste was deze keer! Deze wordt namelijk nu op het veld klaargemaakt voor zijn nieuwe Italiaanse eigenaar. Nu ben ik niet super bekend met het veld dus ben gedurende de dag ook alleen op het bezoekersterrein gebleven, echter was dat foto technisch niet de meest ideale optie. Volgende keer maar eens een beter plekje uitzoeken rond het veld ergens...

1. De Belgische luchtmacht was ook aanwezig met één NH90-TTH en vijf SF.260M Marchettis.
AfbeeldingBelgische Luchtcomponent (Belgian Air Force) / NH Industries NH90-TTH / RN-06 by Werner Verbogt, on Flickr

2. De Marchettis waren te zien op de static en vlogen pas aan het einde van de dag hun showtje. Toen was ik al vertrokken om iets anders leuks te platen.
AfbeeldingBelgische Luchtcomponent (Belgian Air Force) / SIAI Marchetti SF.260M / ST-36 by Werner Verbogt, on Flickr

3.
AfbeeldingPrivate / De Havilland Canada DHC-1 Chipmunk 22 / SE-GRK by Werner Verbogt, on Flickr

4. FAST Aero, welke o.a. onderhoud doet aan oude kisten, had enkele kisten op de static gezet waaruit men ook nog eens kon kiezen om een rondje mee te vliegen. Er was op die zondag echter alleen animo voor de AT-6 Harvard (wat zeer begrijpelijk was; een ritje met een Harvard kostte al meer dan 400 euro, de P-51 meer dan 700!). Zaterdag vloog ook de Trojan nog een rondje begreep ik.
AfbeeldingPrivate / North American P-51D Mustang / OO-PSI by Werner Verbogt, on Flickr

5.
AfbeeldingPrivate / North American TF-51D Mustang / OO-RYL by Werner Verbogt, on Flickr

6.
AfbeeldingPrivate / Piper L-18C-95 Super Cub / D-EFTB by Werner Verbogt, on Flickr

7.
AfbeeldingPrivate / Yakovlev Yak-52 / LY-YKV by Werner Verbogt, on Flickr

8.
AfbeeldingPrivate / Pilatus P-3-05 / D-EPCI by Werner Verbogt, on Flickr

9.
AfbeeldingPrivate / Pilatus P-3-05 / OO-RDS by Werner Verbogt, on Flickr

10.
AfbeeldingPrivate / Curtiss P-40E Warhaw / (ZK-MOM) / 41-13570 by Werner Verbogt, on Flickr

11.
AfbeeldingPrivate / North American T-28C Trojan / N728C by Werner Verbogt, on Flickr

12.
AfbeeldingMotorvliegclub Brasschaat / Piper L-18C-95 Super Cub / OO-LGB by Werner Verbogt, on Flickr

13.
AfbeeldingPrivate / North American AT-6D Texan / OO-JOY by Werner Verbogt, on Flickr

14.
AfbeeldingPrivate / North American AT-16ND Harvard IIB / OO-DAF by Werner Verbogt, on Flickr

15.
AfbeeldingPrivate / Lockheed 12A Electra Junior / NC14999 by Werner Verbogt, on Flickr
Werner

Plaats reactie