EHVK 10-08-2023

Plaats reactie
Gebruikersavatar
NL.Aviation
Berichten: 3753
Lid geworden op: 17 mar 2018, 07:37
Locatie: EHWO

EHVK 10-08-2023

Bericht door NL.Aviation »

Gisteren heb ik na een lange tijd weer eens een dagje Volkel gedaan. Met 8 verschillende F-16s en 3 verschillende F-35s was het een prima dagje.

Om 09:45 ging SLAMMER flight eruit, 2x F-35 van het 322sq.

1.
AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / Lockheed Martin F-35A Lightning II / F-020 by Werner Verbogt, on Flickr

2.
AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / Lockheed Martin F-35A Lightning II / F-023 by Werner Verbogt, on Flickr

Pas anderhalf uur later gingen er 6 F-16s uit, waaronder 2 QRA kisten die vanaf de zuidkant van het veld kwamen. Tegelijkertijd kwamen ook de F-35s al weer terug, dus daarvan helaas geen plaatjes van de landing.

3.
AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / General Dynamics F-16AM Fighting Falcon / J-641 by Werner Verbogt, on Flickr

4.
AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / General Dynamics F-16AM Fighting Falcon / J-005 by Werner Verbogt, on Flickr

5.
AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / General Dynamics F-16AM Fighting Falcon / J-060 by Werner Verbogt, on Flickr

6.
AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / General Dynamics F-16AM Fighting Falcon / J-514 by Werner Verbogt, on Flickr

Terwijl ik in de landing ging staan werd het bewolkt. Foto's van de eerste 2 terugkerende F-16s waren erg donker, waardoor ik besloot om weer terug naar de spottersplek te gaan.

7.
AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / General Dynamics F-16AM Fighting Falcon / J-008 by Werner Verbogt, on Flickr

8.
AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / General Dynamics F-16AM Fighting Falcon / J-062 by Werner Verbogt, on Flickr

Vlak nadat de F-16s terug waren gingen er al weer 3 F-35s uit, waarvan twee van het 322sq en één van het 313sq.

9.
AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / Lockheed Martin F-35A Lightning II / F-025 by Werner Verbogt, on Flickr

10.
AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / Lockheed Martin F-35A Lightning II / F-020 by Werner Verbogt, on Flickr

Na een uurtje kwamen ze weer terug in een mooi zonnetje. Vlak erna ging er weer een 4-ship eruit van F-16s waarbij er twee tussen zaten die in de ochtend niet gevlogen hadden.

11.
AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / Lockheed Martin F-35A Lightning II / F-023 by Werner Verbogt, on Flickr

12.
AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / Lockheed Martin F-35A Lightning II / F-025 by Werner Verbogt, on Flickr

13.
AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / Lockheed Martin F-35A Lightning II / F-020 by Werner Verbogt, on Flickr

14.
AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / General Dynamics F-16AM Fighting Falcon / J-146 by Werner Verbogt, on Flickr

15.
AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / General Dynamics F-16AM Fighting Falcon / J-016 by Werner Verbogt, on Flickr
16.
AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / General Dynamics F-16AM Fighting Falcon / J-005 by Werner Verbogt, on Flickr
17.
AfbeeldingKoninklijke Luchtmacht (Royal Netherlands Air Force) / General Dynamics F-16AM Fighting Falcon / J-514 by Werner Verbogt, on Flickr
Werner

Ralph
Berichten: 1212
Lid geworden op: 14 mei 2018, 19:55

Re: EHVK 10-08-2023

Bericht door Ralph »

Prima plaatjes weer. Jij had duidelijk een betere dag uitgekozen dan ik een dag eerder (slechts 4 F-16’s en 2 F-35’s, met in de middag identieke kisten), en prima weer zo te zien! Ik ga volgende week nog een keer op de herkansing!

Plaats reactie