LGZA 24/28-07 + 01-08-2022

Plaats reactie
Gebruikersavatar
NL.Aviation
Berichten: 3697
Lid geworden op: 17 mar 2018, 07:37
Locatie: EHWO

LGZA 24/28-07 + 01-08-2022

Bericht door NL.Aviation »

Vorige week en begin deze week een aantal dagen vertoefd op het Griekse eiland Zákynthos, één van de Ionische Eilanden. Nu ben ik al vaak genoeg in Griekenland geweest voor vakantie, maar ik heb er nog nooit echt gespot. Dit jaar greep ik mijn kans en dat pakte niet slecht uit. Het is wat betreft vliegverkeer nou niet heel interessant - civiel, civiel en nog eens civiel... - maar vanwege de omgeving (wat leuke platen oplevert) was het reden genoeg voor mij om te gaan kijken. Een impressie:

24-07
Ik was net gearriveerd op het eiland en we maakten even een stop bij de supermarkt. Die ligt vlakbij het vliegveld, dus een mooie gelegenheid voor mij om wat plaatjes te schieten. In een half uur tijd kreeg ik o.a. de PH-HSI met Peter Pan kleurtjes en de SX-TEC (welke mij van AMS naar ZTH bracht) voor de lens welke vertrokken van baan 34.

1.
AfbeeldingTransavia Boeing 737-8K2(WL) PH-HSI ("Peter Pan Vakantieclub" c/s) by Werner Verbogt, on Flickr

2.
AfbeeldingSky Express Airbus A320-251N SX-TEC by Werner Verbogt, on Flickr

28-07
In de ochtend zag ik op de website van de luchthaven dat er aan het einde van de middag een MD-82 zou binnen komen. Die wilde ik nog graag eens hebben, dus de keuze was snel gemaakt.

3.
AfbeeldingEuropean Air Charter McDonnell Douglas MD-82 LZ-LDM by Werner Verbogt, on Flickr

4. Een door TUI Nederland ingehuurde 737 van ETF Airways kwam ruim 6 uur te laat binnen.
AfbeeldingETF Airways Boeing 737-8GJ(WL) 9A-KOR by Werner Verbogt, on Flickr

5. Tegenwoordig vliegt Condor rond met nieuwe kleurtjes. Deze was er een van, maar gezien het een ingehuurde bak is hebben ze maar een deel van de livery terug laten komen op deze kist.
AfbeeldingCondor Airbus A320-232 LY-VUT by Werner Verbogt, on Flickr

01/08
Deze keer wat langer, van 10:00 tot 15:00 ongeveer (het werd op een gegeven moment wel erg warm...). Ik begon op het dakterras van het 'Airport Cafe', wat gelegen is aan de kop van baan 34. Na wat departures geplaat te hebben, verplaatste ik me naar een plekje paar honderd meter verderop van waaruit arrivals geplaat konden worden. Zo rond half 1 werd er echter geswitcht van baan en moest ik me dus verplaatsen naar de andere kant.

6.
AfbeeldingTransavia Boeing 737-8K2(WL) PH-HXC by Werner Verbogt, on Flickr

7.
AfbeeldingVolotea Airbus A320-216 EC-NTM by Werner Verbogt, on Flickr

8.
AfbeeldingAirseven Boeing 737-405 OY-ASA by Werner Verbogt, on Flickr

9.
AfbeeldingJet2 Boeing 737-8MG(WL) G-JZHX by Werner Verbogt, on Flickr

10.
AfbeeldingSky Express ATR 72-600 SX-FIT by Werner Verbogt, on Flickr

11.
AfbeeldingAirseven Boeing 737-405 OY-ASA by Werner Verbogt, on Flickr

12.
AfbeeldingAnimawings Airbus A320-232 YR-AGB by Werner Verbogt, on Flickr

13.
AfbeeldingEdelweiss Air Airbus A320-214 HB-JJM by Werner Verbogt, on Flickr
Werner

Ralph
Berichten: 1206
Lid geworden op: 14 mei 2018, 19:55

Re: LGZA 24/28-07 + 01-08-2022

Bericht door Ralph »

Mooie serie Werner (en een mooie stek ook). Die MD82 is inderdaad wel heel gaaf.

Plaats reactie