EHLW 31-03-2022

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dipstick
Berichten: 546
Lid geworden op: 08 nov 2017, 11:00
Locatie: CYUL / CYMX / EHWO / KRNO
Contacteer:

EHLW 31-03-2022

Bericht door Dipstick »

Net zoals alle andere vliegtuigspotters van Nederland e.o., ben ik ook vertrokken naar het hoge noorden om een tweetal dagen Frisian Flag bij te wonen.

Helaas besloot het weer op donderdag 31 maart absoluut niet mee te gaan werken. 's Ochtends regende het pijpestelen.
Niet wetende of er uberhaupt gevlogen zou worden die dag, ben ik eerst maar binnenshuis gebleven. Toen ik in de verte toch het geronk van opstijgende kisten kon horen, heb ik mijn spullen gepakt en ben ik richting de spottersbult gegaan. Ik kwam daar mooi op tijd aan om de landing van de ochtend-missie mee te pakken.


Gezien de slechte weersomstandigheden zal ik jullie een overvloed aan matige foto's maar besparen.
Hier enkele voorbeelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Tussen de waves door kwam de J-066 nog langs, in wat haar laatste vlucht in dienst van de KLu zou zijn.
Twee T/G's werden gemaakt, waarna ze voorgoed zou verdwijnen uit het Friesche luchtruim.
Een vrij kleurloos afscheid van een unieke kist:

Afbeelding


Ondertussen ging de regen over in sneeuw...
Het zicht werd alsmaar minder en er werd besloten om de middag-missie te cancelen...
De 4 KLu F-16's die al klaar stonden voor vertrek vanaf de 05, keerden terug naar de lijn op noord.
Desondanks besloten de twee Italiaanse Tornado's, samen met een tweetal KLu F-35's, er 's middags alsnog uit te gaan:

Afbeelding


Deze plaat van een landende Tornado zegt genoeg over de omstandigheden buiten:

Afbeelding


Tot het bot verkleumd ben ik weer vetrokken naar huis. Hopende op een succesvollere tweede dag op EHLW.
Zie http://woensdrechtas.nl/forum/viewtopic ... 444#p10444 voor het vervolg.

Plaats reactie