ETAR 17, 20, 22/08/2021

Plaats reactie
Gebruikersavatar
NL.Aviation
Berichten: 3753
Lid geworden op: 17 mar 2018, 07:37
Locatie: EHWO

ETAR 17, 20, 22/08/2021

Bericht door NL.Aviation »

Vorige week (van 16 t/m 23 augustus) een weekje op vakantie geweest in de Eifel in Duitsland, zo'n 45 minuten van Ramstein vandaan. En tja, als spotter kan je het natuurlijk niet laten om één of meerdere (mid)dagen te spenderen daar. Ik had schijnbaar ook een perfecte week uitgekozen wat betreft de movements (de reden daarvoor spreekt voor zich denk ik zomaar), dus ik ben zeker niet voor niets geweest!

(Ik heb alleen de beste platen ertussenuit gehaald, het complete logje met alle kisten van deze dagen is hier te vinden - inclusief aflezen)

Dag 1, 17 augustus. Rond een uurtje of 11 kwam ik er aan in baggere omstandigheden. Ik was nog net op tijd om mijn eerste vangst van deze week erop te zetten.
AfbeeldingUnited States Air Force Boeing C-17A Globemaster III 98-0057 by Werner Verbogt, on Flickr

Uiteindelijk brak toch het zonnetje door terwijl er een C-17 landde, dus stond ik helaas verkeerd. Gelukkig had ik 'm al wel, dus dat scheelt :lol:
Daarom besloten om alsnog, zonder trapje, richting de goede kant te gaan en het er maar op te gaan wagen voor de foto's. Tot mijn verbazing kwam ik bekenden tegen die zo vriendelijk waren mij een van hun reservetrapje aan te bieden. Daar kon ik zeker geen nee tegen zeggen!

AfbeeldingUnited States Air Force Boeing C-17A Globemaster III 07-7171 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingUnited States Air Force Boeing C-17A Globemaster III 07-7172 by Werner Verbogt, on Flickr

Deze hele gave bak van de Illinois ANG is tijdelijk deployed op Ramstein vanwege de oefening 'Silver Arrow' en maakte gedurende de week enkele local flights. Tijdens zijn missie van deze dag maakte hij eerst een 3-tal touch and go's om vervolgens een rondje Duitsland te vliegen. Maar goed ook, want bij terugkomst in de late middag was het compleet bewolkt!
AfbeeldingUnited States Air Force Lockheed C-130H Hercules 92-1451 by Werner Verbogt, on Flickr

Ook was er die week een KC-135 van Mildenhall te gast op Ramstein die wat local flights maakte. Jammer genoeg was 'Copper Arrow' al ten einde gekomen; een oefening die verschillende tankers uit de States naar Ramstein bracht. Ook deze kwam weer terug toen het bewolkt was, vandaar maar de onderstaande plaat..
AfbeeldingUnited States Air Force Boeing KC-135R Stratotanker 58-0100 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingUnited States Air Force Boeing C-17A Globemaster III 06-6164 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingOmni Air Boeing 767-36N(ER) N486AX by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingUnited States Air Force Boeing C-17A Globemaster III 99-0062 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingUnited States Air Force Boeing C-17A Globemaster III 08-8202 by Werner Verbogt, on Flickr

M'n laatste 3 Ramstein based C-21s kunnen scoren...
AfbeeldingUnited States Air Force (Europe) Gates Learjet C-21A 84-0083 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingUnited States Air Force (Europe) Gates Learjet C-21A 84-0085 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingUnited States Air Force (Europe) Gates Learjet C-21A 84-0096 by Werner Verbogt, on Flickr

En zelfs ook m'n laatste van de 3 (ook Ramstein based) C-37s kunnen pakken!
AfbeeldingUnited States Air Force (Europe) Gulfstream C-37A 01-0030 by Werner Verbogt, on Flickr

Zowel op deze dag als op de vrijdag kreeg ik het niet voor elkaar om de E-8C met zon te platen. Al met al toch wel een erg leuke vangst, en wat een geweldig geluid maakt deze bak! :shock:
AfbeeldingUnited States Air Force Boeing E-8C JSTARS 95-0121 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingUnited States Air Force Boeing C-17A Globemaster III 07-7179 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingUnited States Air Force Boeing C-17A Globemaster III 03-3120 by Werner Verbogt, on Flickr

Dag 2, 20 augustus. Wederom kwam ik er rond een uurtje of 11 aan en moest het met een krukje doen. Gelukkig kreeg ik een plekje aangewezen waar je met lage trapjes o.i.d. kon staan en voor vertrekkende kisten door de heuveltjes heen kon fotograferen.

De dag begon met een mooi contrastje.
AfbeeldingUnited States Air Force Boeing C-17A Globemaster III 94-0070 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingUnited States Air Force Boeing C-17A Globemaster III 00-0183 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingUnited States Air Force (Europe) Lockheed C-130J-30 Hercules 08-3176 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingUnited States Air Force (Europe) Lockheed C-130J-30 Hercules 07-8608 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingAtlas Air B767-3S1(ER) N640GT by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingUnited States Air Force Boeing C-17A Globemaster III 08-8198 by Werner Verbogt, on Flickr

En nog meer C-17s... :P
AfbeeldingUnited States Air Force Boeing C-17A Globemaster III 90-0535 by Werner Verbogt, on Flickr

Na wat gedoe met deze kist (de crew kreeg een andere missie en moest alle pax van boord halen, wat erg lang duurde), vertrok hij dan toch tegen het einde van de middag. Alleen op de baan kreeg ik het voor elkaar om deze met een mooi zonnetje te platen.
AfbeeldingUnited States Air Force Lockheed C-5M Super Galaxy 86-0024 by Werner Verbogt, on Flickr

En numero 2 in slechts een half uurtje tijd!
AfbeeldingUnited States Air Force Lockheed C-5M Super Galaxy 87-0036 by Werner Verbogt, on Flickr

AfbeeldingUnited States Air Force Boeing C-17A Globemaster III 99-0060 by Werner Verbogt, on Flickr

Na wat gegeten te hebben eventjes terug gereden voor, het zal je niks verbazen, nog een C-17. Na deze werden we echter allemaal weggestuurd door zowel de Amerikaanse als de Duitse politie, omdat er vluchten met evacués aan kwamen gedurende de avond en nacht. Helaas, maar al met al was het opnieuw geen slecht dagje!
AfbeeldingUnited States Air Force Boeing C-17A Globemaster III 95-0106 by Werner Verbogt, on Flickr

(Mid)dagje 3, 22 augustus. 's Ochtends zag ik dat er 3 KC-10s op het programma stonden, waarvan er 2 helaas 's avonds laat landde. Gelukkig kwam er ééntje wel overdag, dus onderweg richting Zweibrücken snel een stop gemaakt op Ramstein hiervoor. Ik was alleen zo dom om geen opstapje mee te nemen, dus ik moet het maar met deze plaat doen. Beter iets dan niets :D
AfbeeldingUnited States Air Force McDonnell Douglas KC-10A Extender 86-0038 by Werner Verbogt, on Flickr

Als bijvangst nog een C-17
AfbeeldingUnited States Air Force Boeing C-17A Globemaster III 07-7179 by Werner Verbogt, on Flickr

Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben!
Werner

Gebruikersavatar
HansAir
Berichten: 338
Lid geworden op: 08 nov 2017, 14:00

Re: ETAR 17, 20, 22/08/2021

Bericht door HansAir »

Fraaie serie, Werner, met behoorlijk veel afwisseling.

RFLI
Berichten: 345
Lid geworden op: 10 apr 2020, 11:13

Re: ETAR 17, 20, 22/08/2021

Bericht door RFLI »

Hele mooie serie, zeker geen slecht bestede week.
Groeten Roy Flikweert

Ralph
Berichten: 1212
Lid geworden op: 14 mei 2018, 19:55

Re: ETAR 17, 20, 22/08/2021

Bericht door Ralph »

Inderdaad een fraaie collectie - gave kisten, mooie luchten… helemaal niets mis mee!

Plaats reactie